Članci

Terminator. Osvetnici. Bisnode.

18 jun 2019

Budućnost je već stigla. Zdeněk Demeter ispred preduzeća Bisnode na Konferenciji Data Science Economy u Zagrebu – kamen temeljac budućeg poslovnog rasta u svakoj industriji.

Zamislite Terminatora. Neuništivog kiborga poslatog iz budućnosti. Da promeni sadašnjost. Sada brzo premotajte u 2019. godinu.  Nakon povratka iz budućnosti, isto pitanje „od milion dolara” je i dalje tu. Da li ste uzbuđeni ili uplašeni? Kada su u pitanju inovacije, odgovor bi trebalo da bude – i jedno i drugo. Jer je Terminator, kako se ispostavilo, bio u pravu.  Zaista se vratio. Ne u vidu nastavka, već u stvarnom životu. Kao humanoidni robot u prirodnoj veličini. Tokom njegove prezentacije na Konferenciji Data Science Economy održanog u u Zagrebu, Zdeněk Demeter, poslovni direktor za velike podatke i analitiku za Češku Republiku preduzeća Bisnode, objasnio je kako je buduće vreme upravo postalo sadašnje. „Mi smo arhitekte budućnosti. Mi moramo da odlučimo. Od naših odluka zavisi da li ćemo stvoriti nove robove ili neuništive vojnike. U potpunosti zavisi od nas.” Bisnode objašnjava, prikazuje i pruža analitički pogled od 360º iz ugla korisnika i odgovor zasnovan na podacima koji su zasnovani na upravljanju životnim ciklusom korisnika. Odgovor i za sadašnjost i budućnost.

 

Živimo u sjajnom vremenu, pre svega za ovu industriju. Inovacija je bukvalno u vazduhu, možete da čitate o tome kako mnogi lideri planiraju letove na Mesec ili Mars i rade lude stvari koje su nam poznate iz filmova. Ali, kao i svaka nova inovacija, ona se sastoji od dve strane: svetle i tamne. Ako je VI budućnost, moramo da odlučimo da li želimo da stvorimo nešto korisno za tamnu ili svetlu stranu. Mi smo arhitekte budućnosti. Mi moramo da odlučimo.

 

Realnost nasuprot VR

Na primer, postoji Unity, preduzeće iz SAD. Ono pruža platformu za programere igara i koristi njihove module za ponašanje protivnika iz računarske veštačke inteligencije i za razvoj virtuelnog sveta.  Ne treba im dizajner ili umetnik koji bi naslikao nebo, šume, okeane, gradove. Oni samo kažu „Hej, napravi to za mene! Sve se to radi zahvaljujući složenim algoritmima za mašinsko učenje. Da li možete da zamislite u koliko slučajeva se može koristiti ova tehnologija u stvarnom životu?

Zapravo, možemo. Uzmimo, na primer, kinesku aplikaciju za razmenu poruka WeChat. To je uspešna priča o tome kako izgraditi sveobuhvatnu platformu za više od milijardu korisnika na kojoj možete da zadovoljite sve potrebe svakodnevnog života kao što su komunikacija, novac, dobra, zabava.  „Možete li da zamislite obim i vrednost podataka koje svaki korisnik može da proizvede svakog dana i koji se mogu koristiti za mašinsko učenje? Potpuno skeniranje i predvidljivost vašeg života. Dodajte neverovatno stvarnu VR i evo nas – kompletna digitalna kopija čoveka.” Kao što možete da pretpostavite, bilo je glasnih uzdaha u publici.

 

Kako pratiti velike igrače?

Budite korporativni osvetnici i držite se mota: „Krenimo u promene zajedno.” To je neizbežno u stvarnoj situaciji. Kao, na primer: izabrani ste kao Data Scientist (Specijalista za analizu i obradu podataka) ili Menadžer zadužen za navedenu oblast u vašoj organizaciji. Imate ulogu nosioca promena zato što morate da donesete nove ideje o tome na koji način podaci mogu da podrže vaše poslovanje i da promene vašu industriju u vašoj zemlji ili celoj Evropi.

Uz stalne inovacije postavlja se uvek isto pitanje: šta možemo da učinimo da bismo bili kompetitivni u budućnosti koja se stalno menja? „Na primer, ako Amazon odluči da gradi nove satelite, pošalje ih u svemir i postavi ogromnu mrežu, koja telekomunikaciona kompanija bi i dalje bila na tržištu?

Dakle, vodič za opstanak preduzeća Bisnode sadrži lekciju iz jedinstva. Budite korporativni, vidljiviji u kompaniji, jer sve ove informacije vidimo kroz podatke. Mi smo arhitekte novih projekata i trebalo bi da donosimo promene zajedno, da budemo izazivači i da budemo spremni.

 

Uloga u budućnosti

Bisnode je vodeća evropska kompanija na polju podataka i analitike sa operacijama u 19 zemalja i više od 2.100 zaposlenih. Kompanija Bisnode pomaže kompanijama da pronađu i upravljaju svojim korisnicima tokom trajanja životnog ciklusa korisnika. To činimo uklapanjem i analiziranjem podataka naših korisnika sa našim podacima i podacima koje stvara današnji povezani svet, tzv. „velikih podataka”.

Ključno igralište za Bisnode je efikasno Upravljanje životnim ciklusom korisnika. To znači da se koriste interni i eksterni setovi podataka radi bolje segmentacije korisnika iz bilo kog koraka tokom vašeg putovanja kao korisnika. Od perspektive Prodaje do Rizika. Podržati marketing da bi se povećala svest, podržati prodaju da bi se prepoznala značajna prednost, podržati rizik da bi se ublažio budući rizik, prevara, korisničke usluge, prikupljanje, preuzimanje rizika, itd.  

Trend je da se to učini brzo. Savršeno automatizovano, tako da se novac koji uštedite može uložiti u nove proizvode ili usluge ili za kupovinu novog preduzeća. Sav taj novac pokreće rast poslovanja.

 

3 relevantne preporuke

  1. Nabavite više podataka Morate se stvarno potruditi da potražite nove izvore podataka.
  2. Izgradite modele brže. Možete da napravite svoj model čak i jednim klikom.
  3. Budite hrabri. Budite vidljiviji na tržištu.

 

Pogled od 360º iz ugla korisnika + upravljanje životnim ciklusom korisnika

Postoje tri izvora podataka prikupljenih kombinovanjem strukturiranih podataka sa onlajn aktivnostima klijenata i tačkama dodira.

  • Zvanični podaci. Podaci iz baza podataka preduzeća Bisnode – zajedno sa drugim profesionalnim bazama podataka i javnim evidencijama.
  • Podaci generisani od strane korisnika. Podaci generisani i postojećih i potencijalnih aktivnosti korisnika na mreži.
    Informacije koje objavljuju sami i digitalni otisak koji ostavljaju za sobom.
  • Vaši podaci. Podaci sa svih vaših različitih tačaka dodira, procesa i slučajeva korišćenja.  Sve što saznate od bilo kog subjekta sa kojim ste u kontaktu

 

Poslednji i konačni savet: Tri amigosa

Njihova imena mogu da budu i Laki, Dasti i Ned kao iz filma Tri amigosa iz 1986. godine. Ali njihove ključne uloge u velikim podacima su Data engineer (Inženjer za analizu i obradu podataka), Data scientist (Specijalista za analizu i obradu podataka) i Data consultant (Konsultant za analizu i obradu podataka).

Poslednji i konačan savet u industriji velikih podataka je: sastaviti zaista odličan tim. Zvuči jednostavno, razumno i prirodno, ali je to retko slučaj. Mnoge kompanije započele su svoje putovanje kroz podatke na sledeći način: „unajmite ovog čoveka, uradite ono što radite najbolje i donesite nam rezultat”. Međutim, potrebno je vreme da se prikupe podaci i izrade modeli, dakle, potrebne su nedelje da se nalazi prevedu na poslovni jezik i da se objasni ono što ste osmislili. Dakle, sastavite Tim tri amigosa. Vaš posao ć́e postati zabavan i vi ć́ete biti mnogo produktivniji. Ne trošite svoje vreme i novac na ono što je već razvijeno.

Ili, jednostavno rečeno: Izgradite autonomne automobile umesto da izmišljate točkove.