Članci

Kako poboljšati evidenciju stranaka?

28 apr 2017

Poznato je da se puno ljudi svakodnevno seli u drugi grad radi posla, mnogo ih umre, mnogo ih se preseli u inostranstvo. U svakom slučaju, niko ne zna koliko lica menja svoje e-mejl adrese. Dajemo stručni savet kako da izbegnete gubljenje kontakata svojih klijenata. 

Digitalna komunikacija je dala poslovanju sve korisniji portfolio novih prilika. Za marketinške strategije, digitalni korisnici ostavljaju veliku količinu uzoraka i tragova koje je potrebno analizirati. Istovremeno, digitalna komunikacija donosi izazov kojeg mnoga preduzeća još uvek nisu svesna. 

„Vođenje imenika klijenata za preduzeća koja žele da dobiju tržišne udele, bilo je nekada očito“, navodi Henrik Hägglund, koji se bavi kvalitetom podataka i marketinškim uslugama u Bisnode Švedska.

„Međutim, dok se unutar svakodnevnog posla bave današnjim novim načinima zapošljavanja i komunikacije sa strankama, zaboravljaju da je teže verifikovati i modernizovati e-mejl adrese nego, na primer, njihove telefonske brojeve. Ne postoji infrastruktura za modernizaciju digitalnih puteva.“

„Razlog što vaše kampanje ne dobijaju očekivani odziv možda leži u kontaktiranju pogrešnih stranaka. Lica sa kojima mislite da imate kontakt nisu više dostupna unutar kanala koji koristite za kampanju.“

-Henrik Hägglund, kvalitet podataka i marketinške usluge, Bisnode Švedska

 

Sve ovo vodi prema gubitku velikog udela klijenata svake godine.

„Razlog što vaše kampanje ne dobijaju očekivani odziv možda leži u kontaktiranju pogrešnih stranaka,“ navodi Hägglund. „Lica sa kojima mislite da imate kontakt nisu više dostupna unutar kanala koji koristite za kampanju.“

«Ako imate broj socijalnog osiguranja», kaže, «lakše možete da pronađete informacije, o klijentovom preseljenju, smrti ili promeni imena. Tada možete više vremena da posvetite ažuriranju ostalih informacija.»

Dobar pregled osnovnih podataka, na primer, poznavanje fizičkog lica, koje stoji iza njegovog identifikacionog broja – istovremeno je preduslov za analitičku obradu podataka: na primer, upotreba statističkih modela za izradu jasnije slike ko su ljudi u imeniku vaših klijenata. «Što su bolji osnovni podaci, veća je verovatnoća uspešnog segmentovanja i ciljanog marketinga», navodi Hägglund.

 

Dugoročan cilj još uvek je biti prepoznat na tržištu kao ozbiljan kandidat. «Kada se neko venča, bitna je promena prezimena», navodi Hägglund. «U suprotnom e-mejl poruka može da se razume kao bezlična. Slanje informacija licu koje je preminulo je nešto s čim preduzeća ne žele da budu povezana, jer u takvom primeru njihovo poslovanje deluje prilično neozbiljno.»

 

Kako poboljšati svoje podatke

 

Postavite sebi ciljeve

Ne poboljšavajte i ne dopunjavajte postojeći imenik vaših klijenata samo na osnovu današnje potrebe po ovim podacima. Umesto toga radije razmislite zašto vam trebaju ti podaci; u koju svrhu ćete ih upotrebljavati. Možda su vam potrebni za više stvari, ali morate da imate izrađen oblik rešavanja problema.

 

Ponovo poboljšajte

 

Napravite jedno veliko poboljšanje i istovremeno napravite procese koji će ažurirati imenik. Postarajte se da će prilikom registracije biti sakupljene prave informacije, bez obzira na kanal koji klijent koristi. Ovo je osnov dugoročnog uspeha.

 

Neprestano razvijajte

 

Korišćenje imenika klijenata je najbolji način za razvijanje istog. Izradite propratne analize kampanja kako za vašu ciljnu grupu, tako i za celokupno tržište.