Poštovani korisnici!
Obaveštavamo vas da će zbog nadogradnje sistema biti ograničen pristup Bisnode rešenjima u periodu od 15.11. do 17.11.
Hvala na razumevanju.
Vaš Bisnode
 
Članci

Kako Bisnode gradi kulturu kontinuirane inovacije

04 feb 2019

Otkrivanje vrednosti i produktivnosti kroz inovacije

Inovacija je ključni deo svake poslovne strategije. Iako je jasno da će digitalizacija transformisati većinu industrijskih grana, postoje brojni izazovi koje treba rešiti. Jedini način za uspeh je prihvatiti kulturu inovacija i kreativnost koja menja igru.

U današnjem konkurentnom okruženju, inovacija je kritična stavka za individualni i za organizacijski uspeh. Disruptivne tehnologije preoblikuju način na koji su poslovne usluge struktuirane, osigurane i koriš
ene. Tempo inovacija je neverovatno brz. Kompanije moraju pratiti promene u tehnologiji kako bi ostale konkurentne.

Bisnode je postao model izvrsnosti konstantnim pokretanjem projekata koji potiču potragu za inovacijama. Kompanija posluje od 1989. godine i sve je jača. Od veštačke inteligencije do pametnih podataka, Bisnode podstiče inovacije u području poslovne analitike.

Bisnode prikuplja i analizira velike količine podataka sa tržišta širom sveta. Njegovi timovi koriste ove informacije kako bi pružili vredan uvid lokalnim i globalnim kompanijama. Bisnode takođe pruža podatke za Google Maps, Forbo Siegling, Belgacom i druge vodeće organizacije u 19 zemalja. Bez inovacija, ova dostignuća ne bi bila moguća.

Prema rečima direktora za strategiju kompanije Bisnode Johima Karlsona, inovacija pokušava da se sve stvari rade bolje, brže i efikasnije na pametnije načine. To je konstantan proces koji leži u malim stvarima koje ljudi svakodnevno rade.

Karlson i njegov tim aktivno ohrabruju zaposlene da preuzmu inicijativu i donesu svoje ideje. Kao rezultat toga, Bisnode talenti pokreću inovacije u svom svakodnevnom radu.

U Bisnodeu, inovacije polaze od potreba kupaca, bilo da su to sadašnje ili buduće potrebe. Organizacija je stvorila kulturu u kojoj zaposleni mogu da ostvare svoj puni potencijal tako što će razmisliti o novim idejama zasnovanim na Bisnode-ovim sposobnostima i temeljnom znanju o tome gde se kreću tržišta i koje su potrebe naših kupaca, u kombinaciji s dubokim razumevanjem tehnološkog napretka i digitalne transformacije.

Zašto je inovacija važna

Svaki biznis želi imati nasleđe. I start up-ovi i dobro poznate kompanije imaju ideje na koji način da se svet promeni. Ipak, samo nekoliko njih zapravo i uspe.

Prema Harvard Business School, tri od četiri nove kompanije završavaju likvidacijom. Neuspeh je veliki deo startup scene a nedostatak inovacija igra značajnu ulogu.

Stvari nisu lakše ni za dobrostojeće kompanije. Mnoge se fokusiraju na optimizovanje postojećih usluga umesto na implementaciju novih ideja. Svaka kompanija - od malih agencija do industrijskih giganata - može imati koristi od prihvatanja inovacija. Ovaj proces omogućava stvaranje nove vrednosti.

Više od 90% rukovodilaca smatra da inovacija čine ključnu razliku i da od njih zavisi dugoročni uspeh njihove organizacije. Kada su dobro implementirane, mogu povećati zadovoljstvo korisnika, stvoriti bolje rezultate u performansama i smanjiti finansijski rizik.

Štaviše, smanjuje troškove kroz povećanu efikasnost. Inovacije takođe vode do većih prihoda i daju kompanijama konkurentnu prednost.

Ovaj proces ima moć da oblikuje život korporacije, pomažući liderima da vide potencijalne akvizicije kroz različite vidike. Istovremeno, omogućava im da prodru na nova tržišta dublje i brže.

Na primer, P & G je poboljšao svoj inovacijski potencijal tako što je kupio Gillette. Njegovi najprodavaniji brendovi, kao što su Oral B, Venus i Gillette, platforme su za nadolazeće inovacije.

Osnovne tehnologije za skladištenje energije, elektroniku i britve, ojačavaju portfolio iz kojeg organizacija može inovirati u budućnosti. Ova strategija je omogućila kompaniji da se proširi na nova tržišta i dopre do šire publike.

Prema istraživanju, kupci su spremni da ulažu u inovacije. Oko 34% ispitanika izjavilo je da voli da poseduje proizvode koji ih čine inovativnim porodici i prijateljima. Oko 83% bi platilo i do 40% više za inovacije u elektronici.

U 2016. godini Salesforce je kupio MetaMind za pokretanje AI start-up, kako bi automatizovao i personalizovao marketinške procese i korisničku podršku.

Godinu dana kasnije, Nuance i NVIDIA udružili su se u pokušaju da uvedu “duboko učenje” u medicinsku oblast. Dva industrijska giganta stvorila su uslugu snimanja pomoću AI koja omogućava bržu, tačniju analizu i dijagnozu. Iste godine, Spotify je kupio Mighty TV i Niland7, dva startupa koji koriste mašinkso učenje za pružanje prilagođenih preporuka sadržaja.
Apple, Facebook i Google su uložili milijarde u inovativne tehnologije, kao što je AI, kako bi pružili poboljšano korisničko iskustvo i transformisali način poslovanja kompanija. Ove kompanije dele jednu zajedničku osobinu: imaju inovaciju u svojoj DNK.

Ali to ne znači da je inovacija samo za tehnološke gigante i industrijske lidere. Može se dogoditi i u kompanijama kao što su Google i GE, ali i u malim, poput lokalnih marketinških agencija. Pojava tehnologije i brzo širenje novih tržišta čine inovaciju dostupnom svima.

Njegovanje inovativne kulture može dovesti do velikih promena u industriji i do dramatičnih promena u konkurentnom pozicioniranju. Profitne marže su do 22% veće u kompanijama koje implementiraju inovacije. Ove kompanije takođe prijavljuju 10 puta veći profit od svojih inovativnih projekata.

Inovacija i performanse su snažno povezane. Kompanije koje žele da uspeju, stalno moraju da smišljaju i generišu nove ideje. Takođe moraju pronaći načine da bolje definišu, realizuju i prihvate nove prilike.

Kako Bisnode implementira inovacije?

Uspešni ljudi iz biznisa traže načine da povežu zajednice zaposlenih, klijenata i partnera kako bi izgradili svet inovatora. Da bi se postigao ovaj cilj, oni moraju promeniti korporativnu kulturu u kulturu poverenja i saradnje. Takođe moraju da učine podatke dostupnim većem broju ljudi unutar i izvan organizacije. To će im omogućiti da iskoriste kolektivno znanje i nova tržišta.

Bisnode je jedna od retkih kompanija koja je uspešno implementirala ove promene. Bisnode promoviše otvorene inovacije tako što podatke stavlja na raspolaganje drugim kompanijama. U 2017. godini je dobio odobrenje za istraživanje otvorenih inovacija uz pomoć podataka i analitike. Ovaj projekat omogućava malim i srednjim preduzećima pristup lokalnim i globalnim podacima za njihov rast.

Prema Karlsonu, startup-ovi koriste nove uzbudljive tehnike i poslovne modele. Zajedno sa Bisnode-om, mogu lansirati inovativne proizvode i usluge koji će prodrmati tržište.

Još jedan značajan projekat bio je Hackathon Lund Innovation Challenge, događaj koji je omogućio studentima da ožive inovativne ideje koristeći snagu tehnologije.

Bisnode će otvoriti svoje podatke preduzetnicima kako bi podstaknuo inovacije i pomogao u rešavanju problema u stvarnom vremenu. Ovaj događaj promovše samoizražavanje i kreativnost, a podatke čini opipljivijim.

Dok tragaju za startup-ovima kojima je pomoć potrebna, Bisnode se udružio sa Ignite, nacionalnom inicijativom koja odgovara relevantnim startup-ovima sa korporativnim klijentima. Kroz ovaj program, Joakim Skog, Bisnode šef inovacija, upoznao je samo u 2018, više od 50 startup preduzeća od kojih je počeo saradnju sa više od polovine.

Prema Skogu, mnogi startup-ovi - bez obzira na njihovu ideju - mogu poboljšati svoje usluge koristeći podatke i resurse koje Bisnode nudi.

Najzanimljivija saradnja se dešava kada obe strane shvate da bi trebalo da stvore nešto kreativno kada se udruže, ali da to treba dalje istražiti. Zatim se mogu uključiti u radionice, pružiti ekspertize iz mnogih delova kompanije, i nadamo se da će završiti sa benefitima za specifične potrebe kupaca.

Svih ovih godina, Bisnode je uspešno pokrenuo brojne projekte kako bi pomogao kompanijama da donesu pametnije odluke, identifikuju i dostignu uspeh i olakšaju svakodnevne operacije. Evo nekih stvarnih primera inovacija u praksi, neke od njih dostupne uskoro i kod nas na tržištu:

Permesso Turbo

Permesso Turbo, jedan od najuspešnijih projekata Bisnode-a, fokusira se na povećanje potencijala prebacivanjem sa email marketinga na Facebook kampanje. Za isti marketinški budžet, Facebook kampanja je dobila dvostruko više leadova i šest puta više klikova na oglas. Kompanije mogu koristiti ovu platformu za postizanje maksimalne profitabilnosti uz najniže investicije.

Speed Recruiting

Bisnode je takođe vodeća sila iza projekta Speed Recruiting. Ovaj projekat je zamišljen kao novi, kreativan način da se olakša proces zapošljavanja u Sloveniji. To je reakcija tržišta rada na “speed dating”. Krajnji cilj je pomoći regrutima uštedjeti vrijeme i novac prilikom traženja kvalificiranih kandidata.

Fraud Monitoring

Svake godine samo u Švedskoj se dešava stotine hiljada slučajeva prevare a samo mali deo njih je rešen. Zahvaljujući Bisnode-u, korisnici mogu osigurati svoje poslovanje i izbeći rizike. Bisnode može proceniti kompanije na osnovu pokazatelja prevare i proceniti kreditnu sposobnost klijenata.

Bisnode je takođe koristio podatke za kreiranje aplikacija i procesa koji procenjuju profile rizika poslovnih partnera, sprečavaju finansijske prevare i daju kompanijama trenutni pristup informacijama o svakom klijentu.

Na primer, Bisnode Fraud Solution omogućava vlasnicima preduzeća da učitavaju liste ljudi i kompanija uključenih u lažne aktivnosti. Štaviše, ova tehnologija omogućava trenutno prepoznavanje i obaveštavanje korisnika u toku prevare.

Matching Spare Parts with Car Registration Numbers

Ekipa u Bisnode-u su takođe pronašli način da pomognu auto kućama i vlasnicima auto prodavnica da uporede rezervne delove sa registracionim brojevima automobila.

Bisnode Customer Intelligence

Još jedan inovativni projekat je Bisnode Customer Intelligence (BCI). Ovo rešenje će kompanijama omogućiti pristup doslednim podacima o više od 200 miliona evropskih korisnika. Preduzeća mogu koristiti ove podatke kako bi bolje razumeli svoje klijente, osigurali usklađenost sa GDPR-om i pratili svaku fazu procesa rada sa klijentom.

Ova inovativna usluga omogućava kompanijama da ažuriraju, povećaju i prate svoju bazu podataka u realnom vremenu. Svakom klijentu u sistemu dodeljen je jedinstveni identifikator koji može koristiti za povratnu informacijama u bilo koje vreme.

Bisnode Business Events

Bisnode Business Events, jedan od najnovijih proizvoda kompanije. Korisnicima pruža signale i događaje u realnom vremenu o svojim klijentima, konkurentima i industrijama od interesa. Omogućava korisniku da bude u toku sa najnovijim promenama o kompanijskim aktivnostima, proizvodima, akcionarskoj strukturi i drugim ključnim aspektima.

Sa ovom uslugom, poslovni korisnici mogu da prate više od 30 miliona aktivnih kompanija, 100.000 sajtova sa vestima i tri miliona decision maker-a. Bisnode Business Events također izvlači podatke iz 90.000 objava na društvenim medijima s najnovijim informacijama u vašoj industriji.

Voice of the Customer

Uspeh vaše okompanije zavisi od toga kako se kupci osećaju povnodom vašeg Brenda i usluga koje pružate. Više od 86% kupaca bi dodatno platilo za bolje iskustvo brenda. Loše zadovoljstvo kupaca može dovesti do odlaska, uticati na imidž vašeg brenda i napraviti štetu vašim prihodima.

Bisnode usluga Voice of the Customer daje vam konkurentnu prednost merenjem povratnih informacija korisnika preko više kanala. Ova usluga vam omogućava da identifikujete sve izazove koji mogu uticati na njihovo iskustvo.

Min Upplysning

Bisnode Min Upplysning pomaže u smanjenju rizika od prevare i krađe identiteta. Ovu tehnologiju već koristi više od 250.000 ljudi.

Klijenti dobijaju obaveštenja o bilo kakvim promenama u svojim zapisima, kao što je izdavanje kreditnog izveštaja. Mogu upravljati svojim ličnim podacima i čuvati ih od hakera.

Pomoću ove usluge možete besplatno da pratite informacije o kreditnoj kartici, rast prihoda i istoriju vaših upita o kreditima i da vidite razvoj dešavanja svojih prihoda. Sve što treba da uradite je da unesete Vaš Mobile BankID i lozinku.

Bisnode Programmatic Display Advertising

Šta ako postoji način da se brže dođe do klijenata i poboljša njihovo iskustvo sa vašim brendom u isto vreme? Ovo je mesto gde dolazi do programskog oglašavanja. Ovo rešenje koristi snagu mašinskog učenja, veštačke inteligencije i drugih najsavremenijih tehnologija da vam pomogne da laserski precizno ciljate svoju publiku preko prilagođenih i namenskih oglasa.

Bisnode Programmatic Display Advertising omogućava korisnicima da dopru do iste ciljne grupe preko više kanala, definišu savršenu ličnost kupca i lansiraju svoje marketinške aktivnosti. Krajnji rezultat je veći povrat investicije, srećniji kupci i povećana prodaja.

Right to Sign

Do skoro nije bilo moguće automatizovati provere bez ljudske interakcije. Koristeći naprednu analizu, Bisnode Right to Sign omogućava klijentima da odredi ko ima ovlaš
enje potpisivanja u ime kompanije. Ovaj inovativni alat je omogućio više od 35.000 automatskih identifikacija samo u prvoj godini.

Pravo potpisivanja pojednostavljuje proces prodaje i minimizira pravne rizike. To takođe olakšava kompanijama da izbegnu prevare i provere status kompanije.

Ovi projekti su pozicionirali Bisnode kao vodećeg igrača u analizi podataka. Kompanija koristi veštačku inteligenciju i druge nove tehnologije kako bi pokrenula inovacije. To je digitalna priroda ljudi - digitalna u načinu na koji sarađuju i rešavaju probleme.

Bisnode-ov razvoj u oblasti inovacija promenio je svet kakav poznajemo jer njegovo svakodnevno poslovanje koristi najmoderniju tehnologiju koja omogućava kontinuiranu promenu u prikupljanju i analizi podataka. Projekti koje je pokrenuo Bisnode pomogli su ljudima da shvate da mogu napraviti zadivljujuće stvari u vrlo kratkom vremenu.

Prema Karlsonu, Bisnode promoviše inovacije i interno, podstičući otvorenu organizacionu kulturu učenja koja naglašava kreativnost i poverenje i eksterno, čineći podatke dostupnim novoosnovanim, osnovanim kompanijama i preduzetnicima.

Bisnode: Od inovacije do uspeha

Inovacija je svuda. Dovoljno je pogledati oko sebe. Ne trošite sve vreme pokušavajući da pronađete savršenu ideju ili savršen projekat. Procenite svoje tržište, pronađite rupu, a zatiim “krećite se brzo i razbijajte stvari” - rekao je Mark Zakerberg.

Ideje su samo mali korak u procesu inovacija. Najvažnija je implementacija. Pronađite ravnotežu između kršenja pravila i uklapanja postojećih obrazaca. Mislite na veliko i počnite sa malim. Podelite najbolje prakse i nadograđujte svoje znanje.

U Bisnode-u, inovacija je u našoj DNK. Naša želja za inovacijama je ono što nas održava i pokreće naš uspeh. Bisnode ekipe kontinuirano razvijaju nove tehnologije koje će unaprediti proizvođače i rešenja za njhove klijente.

Napredujući, oslanjamo se na podatke kako bismo pomogli preduzetnicima da inoviraju i uspeju u svojim projektima. Sposobnosti nastajanja analitike će i dalje igrati ključnu ulogu u inovacijama. Postoje beskrajne mogućnosti da se poboljša i iskoristi poslovna vrednost današnje tehnologije.