Članci

GDPR za direktora marketinga

04 maj 2018

U današnjem digitalnom svetu podaci se prikupljaju brže i jednostavnije nego ikada pre. Organizacije ih koriste za kreiranje boljih proizvoda, istraživanje tržišta i maksimiziranje povraćaja ulaganja u reklamne kampanje. Imajući u vidu te činjenice, razumljivo je da su marketinški stručnjaci širom sveta zabrinuti u pogledu nove Opšte uredbe o zaštiti podataka o ličnosti (GDPR) Evropske unije


Kako GDPR utiče na marketing?

GDPR će promeniti način na koji zaposleni u marketingu identifikuju potencijalne klijente i na koji način im prilaze, kao i način na koji organizacije skladište, obrađuju i upravljaju podacima pojedinaca. Budući da su marketinške prakse direktno na udaru velikog dela ovakvih propisa, zaposleni u marketingu kojima su podaci od ključnog značaja će morati da izmene svoj pristup profilisanju, ugovornim aranžmanima, obradi podataka, saglasnosti i drugim važnim aspektima koje pokriva GDPR. Međutim, to ne znači da će ovo predstavljati prepreku vašim marketinškim aktivnostima. Kompanije koje se pridržavaju ovim pravilima i pokazuju posvećenost društvenoj odgovornosti, imaće priliku da napreduju. GDPR možete da smatrate evolucijom u zaštiti podataka umesto nepotrebnim teretom. Na kraju krajeva, zasniva se na ključnim principima dobrog marketinga: transparentnosti, poštenju, bezbednosti, tačnosti i poštovanju prema pojedinačnim pravima.

Kada proučite i shvatite ova pravila, potrebno je da prilagodite marketinške aktivnosti njihovim zahtevima. Evo nekoliko stvari koje zaposleni u marketingu treba da imaju na umu.

 

Saglasnost se mora dobiti, a ne podrazumevati

Dobijanje podrazumevane saglasnosti više neće biti moguće po novom zakonu. Pojedinci će morati izričito da dozvole prikupljanje i obrađivanje svojih ličnih podataka.

Iako dvostruko davanje saglasnosti nije neophodno, preporučujemo da ga omogućite. Bolje je da imate mali broj pretplatnika koji su zaista zainteresovani za vaše proizvode ili usluge nego hiljade pretplatnika koji se jedva sećaju da su se prijavili na listu pre više meseci. Osim toga, potrebno je da obavestite korisnike na koji način ćete koristiti njihove podatke. Korisnici moraju da imaju mogućnost povlačenja pristanka u svakom trenutku.


Vodite računa o geografskim ograničenjima

GDPR se odnosi na sva preduzeća koja posluju sa građanima Evropske unije, a ne samo na ona koja posluju unutar Evropske unije. To znači da ako se sedište vašeg preduzeća nalazi u SAD i ciljate publiku iz celog sveta uključujući građane Evropske unije, morate da se pridržavate novih pravila o zaštiti podataka.

Takođe imajte u vidu da je potrebno da ažurirate i korigujete ugovore sa prodavcima, dobavljačima i drugim obrađivačima koji će imati pristup podacima o ličnosti građana EU.

 

Pružite korisnicima pravo da budu zaboravljeni

Oko 90% organizacija veruje da je brisanje korisničkih podataka previše teško. Međutim, to je jedan od ključnih zahteva koje donosi GDPR.

Od sada ćete morati da garantujete da možete da brišete podatke na zahtev – ako se ti podaci koriste u marketinške svrhe. Obavezno koristite platforme za automatizaciju marketinga koje omogućavaju kompletno brisanje kontakta. Imate odgovornost da odgovorite na ove zahteve u roku od mesec dana po prijemu.

 

Ažurirajte svoju politiku privatnosti

Prema novom zakonu o zaštiti podataka sva obaveštenja o privatnosti moraju da budu lako dostupna, transparentna i pisana jednostavnim jezikom. Treba da obuhvataju ključne informacije, kao što su:

  • Način na koji će se koristiti podaci o ličnosti
  • Vreme čuvanja podataka o ličnosti
  • Informacije o prenosu podataka trećim licima
  • Pravo na povlačenje pristanka u bilo kom trenutku
  • Informacije u vezi sa praćenjem IP adrese i kolačićima


Obaveštenja o privatnosti moraju da se pruže u trenutku dobijanja podataka ili prilikom prvog korišćenja podataka, ali u roku od mesec dana, osim ako se dobijaju direktno od korisnika. U tom slučaju, obaveštenja o privatnosti moraju da budu dostupna u trenutku prikupljanja podataka.



Preispitajte svoju strategiju odnosa sa klijentima

GDPR će imati direktan uticaj na odnose vaše kompanije sa korisnicima i potencijalnim klijentima. Kao direktor marketinga treba da preispitate vrstu podataka koje prikupljate, kao i način na koji ih skladištite, obrađujete i prenosite.

  • Postarajte se da prikupljate samo ono što je neophodno. Sve vaše aktivnosti treba da imaju pravni osnov i jasnu svrhu.
  • Zatim je potrebno da šifrujete podatke koje skladištite kako bi bili bezbedni. Privatnost i bezbednost su od ključnog značaja. Osigurajte da se podacima ne može pristupiti bez odobrenja.
  • Izbrišite podatke koji vam više nisu potrebni i ažurirajte podatke koje već imate. U obrascima za prijavljivanje tražite samo informacije koje će vam biti potrebne i koje ćete koristiti. Imajte na umu da će zaposleni u marketingu imati obavezu vođenja evidencije o prikupljanju i korišćenju podataka.



Fokus na korisničko iskustvo

Svrha uredbe GDPR nije da spreči rast preduzeća i ostvarivanje prodajnih mogućnosti. Naprotiv, omogućiće bolje korisničko iskustvo i kreirati efikasniju ekonomiju podataka.

Sada je važnije nego ikada da se fokusirate na korisnike i na ono što možete da uradite za njih. Dajte potencijalnim klijentima razlog da se prijave na vašu listu, kupe vaše proizvode i da vam daju podatke i tako doprinesu rastu vaše kompanije. Ljudi rado dele svoje e-adrese ako dobiju nešto zauzvrat. Kao marketinški stručnjak možete da osmislite strategiju marketinškog sadržaja koji privlači korisnike i zbog koga se stalno vraćaju.

Svaki put kada objavite novi post, predstavite novu ponudu ili date novi izveštaj, razmislite o svojoj publici i njihovim potrebama. Dajte prednost kvalitetu u odnosu na kvantitet i koristite transparentne prakse u pogledu podataka. Budite kreativni u marketinškim aktivnostima i radite na unapređivanju reklamnih kampanja. To će dovesti do većih stopa broja klikova i angažmana, boljeg ciljanja i, shodno tome, bolje prodaje.

Kao direktor marketinga morate uspešno da uskladite svoje poslovanje sa GDPR-om. Vaše prakse ne bi trebalo da budu nasrtljive ili tajanstvene, već fer i transparentne. Ako se pridržavate ovih pravila, moći ćete da poslujete bez straha i da istovremeno povećate poverenje koje korisnici imaju u vašu kompaniju.

Besplatna Bisnode
e-knjiga

Kratak vodič kroz GDPR

Preuzmite Bisnodeovu GDPR e-knjigu