Članci

5 znakova da Vam je u timu potreban marketinški tehnolog

02 maj 2017

Uspešna preduzeća koriste informacije i analize klijenata više nego ikada pre. Prema podacima IT kompanije Gartner, marketing menadžeri koriste tehnologiju u proseku jednako ili vremenski više nego IT menadžeri. Da li je vreme da zaposlite marketinškog tehnologa u vašem timu? Dajemo vam savete kako to da uradite.

Marketinški tehnolog radi na optimizovanju prilika koje se ukazuju pri ukrštanju marketinga i IT-ja. Ili obratno, u ukoliko postoji praznina između marketinga i IT-ja, marketinški tehnolog je veoma važan za građenje mostova između ova dva odeljenja.

Nalazimo se na istorijskoj prekretnici kada mašine preuzimaju od ljudi najvažnije marketinške zadatke. Sve veći deo marketinških aktivnosti se vrši putem automatizovanih procesa. Kampanje se kupcima šalju u momentu kada kliknu na link na internetu , kada njihov automobil ne prođe tehnički pregled ili kada im se izmenu kreditni rejting“, navodi Daniel Nyberg, marketinški tehnolog u Bisnodeu.

Marketinški procesi su često zasnovani na složenim pravilima. Različiti sistemi moraju da budu sposobni za međusobnu komunikaciju. Na primer, sistem podrške prodaji mora da se poveže sa platformom sa podacima. Istovremeno je potrebno razumeti koja su zbirke podataka neophodne i kako ih automatizovati.

Nalazimo se na istorijskoj prekretnici kada mašine preuzimaju od ljudi najvažnije marketinške zadatke. Sve veći deo marketinških aktivnosti se vrši putem automatizovanih procesa.“

Daniel Nyberg, marketinški tehnolog u Bisnodeu

 

5 znakova da Vam je u timu potreban marketinški tehnolog:

Preduzeće ima puno podataka o transakcijama, koje često koristite u marketingu

Što više poslovanja vršite s transakcijama, veća je potreba za osobom koja ima i marketinške i IT sposobnosti. Više proizvoda znači više klijenata, a više podataka znači veću potrebu za praćenjem i kontrolom, što logično vodi do potrebe za automatizacijom.

Upravo je ovo vrsta procesa koje Daniel zna da obavlja. „Do određenog nivou moguće je koristiti podatke iz Excella i individualne marketinške usluge. S vremenom, kada zahtevi i količina posla znatno narastu, upotreba 'homemade' rešenja nije dovoljna za uspeh u marketinškim aktivnostima, naročito u B2B poslovanju, koje karakteriše složeniji proces prodaje“, navodi Daniel.

Tehnička optimizacija klijentovog „putovanja“ postaje (pre)velika

Potencijalne klijente, pridobijene putem marketinških kampanja, ranije je preuzimalo odeljenje prodaje. Danas je zadatak marketinškog odeljenja da odnose sa klijentima razvija kroz proces, koji je u sve većoj meri automatizovan. Štaviše, zadatak marketinga je sve češće i da obezbedi pozitivno iskustvo kupca i nakon kupovine, pošto to čuva postojeće klijente, koji će još više kupovati ili obnavljati svoje narudžbine.

Ako se klijent nije ulogovao u sistem nakon kupovine, uprkos većem broju poslatih elektronskih poruka u kojima se klijentu nudi pomoć za upotrebu proizvoda, preporučljivo je da odeljenje prodaje ili podrške nazove klijenta telefonom.“ Kako da ovi procesi teku bez problema?

Daniel se svakodnevno susreće sa ovakvim situacijama. „Moj je zadatak da uočim kako prodaja može da se podstakne uz pomoć tehnike, kao i koliki će biti vremenski i finansijski troškovi. Takođe, uz pomoć integrisanih rešenja, proučavam kompatibilnost sistema i razvijam održive ekosisteme.“

Počeli ste da uviđate ograničenost i nedostatke vaših IT rešenja

Česta slaba tačka marketinških timova su tzv. procepi u znanju. Ne znamo šta ne znamo o tehnologiji. Možda ste kupili licencu za neki uslugu ili sistem, da biste kasnije utvrdili da ih nije moguće integrisati sa ostalim sistemima koje koristite.

Moja uloga je da sagledam širu sliku i da predvidim šta dolazi sutra. Na primer, već sada razmišljam gde će biti Bisnode u 2019. godini. Naravno, ne možemo sve da znamo, ali znamo da će automatizacija biti neophodna za usklađivanje našeg poslovanja širom Evrope. Takođe predviđam Centar kvaliteta i zajedničke IT strukture, iz kojeg će moći da se preuzimaju najbolje prakse. Da bismo dostigli tu tačku, sa procesom moramo da počnemo već danas.

IT odeljenje ne razume potrebe marketinga, a marketing na razume o čemu priča IT

IT odeljenju su važne mreže i razvoj softvera i visoko su obučeni za tehničke detalje. Omogućavanje IT sektoru da sagleda marketinške potrebe iz šire perspektive, kao i međusobno razumevanje marketinga i IT-ja, mogu biti pravi izazov. Od IT-ja se ne može očekivati da ima široko znanje o funkcionisanju marketinga. Marketinški tehnolog može da služi kao „prevodilac“ između ova dva sektora, pošto shvata tehničke preduslove i u stanju je da pronađe praktična rešenja za sakupljanje i rukovanje podacima, analizama i uvidima u podatke. Na osnovu njegovog širokog poznavanja marketinških zahteva, marketinški tehnoog može da garantuje da je pravo vreme za investiranje u novi sistem.

Tehnologija vam krade pažnju i energiju od onoga u čemu ste najbolji

Sve što je u vašem poslu kod poboljšanja komunikacije sa strankama teško, sporo i zahtevno, to marketinškim tehnolozima daje energiju.

Vodi me moja želja da dostignem momenat kada će svi marketinški sistemi i procesi biti optimizovani. Prosto rečeno – tehnologija mi daje podstek. 'Mašinsko učenje' je nešto najdivnije, već mogu da predvidim koliki će to uticaj imati na marketing u budućnosti. Na primer, napisali ste e-mail, koji će biti poslat primaocu. Umesto da ga pošaljete u tačno određeno vreme, „mašina“ može da predvidi optimalno vreme prijema poruke za svakog primaoca ponaosob, uzevši u obzir vreme kada primalac obično čita e-mail poruke, kao i vreme kada će tu poruku zaista i pročitati. Obožavam takve stvari. Ako planirate da pošaljete cirkularni e-mail na 100.000 adresa, , ova tehnologija je fantastična. Mogućnost da radite na ovakav način, postizanje ovako visokog nivoa automatizacije, zaista me inspiriše.“