Podaci se mogu analizirati iz bilo kojih razloga, a nije neuobičajeno da organizacije imaju različite nivoe zrelosti u načinu na koji postupaju sa podacima. Prediktivna analitika predstavlja treći od četiri koraka u modelu zrelosti analitike. U prvom koraku, pod nazivom reaktivna ili deskriptivna analitika, fokus je na razumevanju onog što se dogodilo. Sledeći korak, proaktivna ili dijagnostička analitika, traži odgovore zašto se nešto dogodilo. Nakon toga, spremni ste za prediktivnu analitiku - predviđanje šta će se sledeće dogoditi. U poslednjem koraku, preskriptivnoj analitici, moći ćete (barem teoretski) koristiti ove analitike da biste odredili koje odluke treba da donesete da biste postigli željene rezultate.
Pomoću prediktivne analitike, Bisnode može da prepozna odnos između vaših postojećih kupaca i kategorija proizvoda i usluga te da predvidi verovatnoću da neko ko je kupio ponudu A kupi ponudu B ili C. Takođe vam možemo da pomognemo da izdvojite svoje najprofitabilnije kupce, a zatim da identifikujete slične grupe za cilj i odredite verovatnoću kupovine u određenom vremenskom okviru.
Takođe, možemo da analiziramo događaje koji pokreću potrebu za vašim proizvodima i uslugama, te da odredimo kojim redosledom i u kojim vremenskim razmacima će proizvodi biti kupljeni. Prediktivna analitika pomaže vam da razvijete strategije i taktičke i operativne procese da biste iskoristili svoje prilike na tržištu.