Vesti

U bliskoj budućnosti ćemo dobiti kristalnu kuglu na steroidima

10 nov 2020

Intervju s Anom Albinson, direktorkom marketinga Grupacije Bisnode.

Annin najvažniji zadatak u svih 19 zemalja pod pokroviteljstvom Bisnode Grupe je kombinovanje prodaje i marketinga kao i stvaranje alata za digitalnu prodaju na osnovu podataka. Stručnjak za podatke i analitiku, u intervjuu za slovenačku Akademiju Finance, najavila je, između ostalog, sledeći veliki skok na polju podataka: "skok u realnom vremenu."

Ana je ove godine u više navrata govorila o marketingu koji se bazira na podacima, kao najboljem prijatelju kompanija u kriznim vremenima i činjenici da je i „korona kriza“ prilika. Između ostalog, donela je i optimalna i aktuelna znanja o sigurnoj i uspešnoj preduzetničkoj budućnosti.


Kako je ‘korona’ uticala na Bisnode?

U početku smo u Bisnode-u bili nesigurni kao i svi drugi i pre svega smo morali da uvedemo mere lične zaštite. Kasnije, kako su se svi navikli na korišćenje tehnologije i radom od kuće, postalo je jasno da smo sa podacima i uslugama odigrali ključnu ulogu za podršku klijentima. Naš rad je presudan za naše klijente, kako bi osigurali nastavak međusobne trgovine u ovim nesigurnim vremenima i izgradili poverenje na tržištu.


Šta je najvažnije što ste naučili u marketingu tokom ove krize?

U kriznim vremenima podaci su najjači temelj na kojem možemo graditi, a to se naravno odnosi i na marketing. Međutim, dosadni marketing ne može se rešiti samo digitalizacijom. Morate odgovoriti na okolnosti i prilagoditi svoju poruku. Aktuelnost i relevantnost nikada nisu bili važniji.


Da li su u to vreme formirane nove ciljne grupe?

Nesigurna vremena zahtevaju detaljne i tačne podatke, kao što su podaci o riziku i kreditnoj sposobnosti. Više smo se fokusirali na ovu tržišnu poruku i ciljnu grupu.


Govorili ste o važnosti marketinga koji se temelji na podacima. Kažete da su podaci „najbolji prijatelj“ ili čak „super sila“ prodavaca. O kojim podacima govorite?

Da bi podaci postali vredni, prvo ih treba strukturisati i analizirati. Vaš najbolji prijatelj postaje moćan tek kad dobije jasnu formu i pravu poruku.


U jednom od svojih predavanja rekli ste da „podaci nikada nisu bili važniji u odlučivanju“. Zašto je ovaj pristup posebno važan u kriznim vremenima?

Kad je sve oko vas neizvesno i nestabilno, treba vam čvrst temelj a među njima su podaci.


Ali imate i "kristalnu kuglu" za prodavce, zar ne? Znate li šta će njihovi kupci kupiti pre nego što i oni to sami znaju? Zvuči zastrašujuće, ali i nejasno?

Ne možete osporiti podatke. U bliskoj ćemo budućnosti dobiti kristalnu kuglu na steroidima. Veštačka inteligencija, Internet i 5G već su deo sutrašnjice. Čega bi se trebali bojati?


Može li kompanija samostalno raditi ovakvu vrstu podataka ili čak prediktivnu analitiku? Šta je za to potrebno ili zašto to nije moguće?

Naravno da možete, ali podaci i analitika podataka verovatno nisu osnovna delatnost kompanije. Međutim, izvori podataka i analitičke mogućnosti sigurno će biti ograničeni i nedovoljni. Prema našem iskustvu, podaci o transakcijama obogaćeni podacima o kupcima i analitičkim varijablama daju najbolje rezultate.


U svojim govorima takođe redovno naglašavate važnost delovanja na podatke i na uvidima koje oni donose. Je li to teško i zašto?

To je viša nauka. Čitava kompanija mora težiti poslovanju zasnovanom na podacima. Brojne prepreke moraju se prevladati, poput organizacijskih i operativnih ograničenja, korporativne kulture i ograničenih finansijskih sredstava.


Ako je prediktivna analitika ogroman novi korak u pristupu na osnovu podataka, koji će biti sledeći veliki u podacima?

To neće biti jedno pitanje, već kombinacija najmanje sledeća tri:

  • 5G: Biće moguć znatno brži prenos podataka.
  • Veštačka inteligencija: obrada podataka biće jednostavnija.
  • Internet: podaci iz mnogih različitih izvora (poput senzora).

Ako se naoružamo time, verovatno govorimo o skoku u stvarnom vremenu. Nema vremenskog odmaka. Od masovne komunikacije do intenzivne lične komunikacije.


 

Anna Albinsson
direktorka marketinga grupe Bisnode

 

 

 

 

 

 

Predavanje Anne Albinson na Bisnode4Excellence Studio 2020 eventu Marketing vođen podacima - vaš najbolji prijatelj u kriznim vremenima