Podelite na društvenim mrežama
Pomozite prijateljima saznati nešto novo
Annin najvažniji zadatak u svih 19 zemalja pod pokroviteljstvom Bisnode Grupe je kombinovanje prodaje i marketinga kao i stvaranje alata za digitalnu prodaju na osnovu podataka. Stručnjak za podatke i analitiku, u intervjuu za slovenačku Akademiju Finance, najavila je, između ostalog, sledeći veliki skok na polju podataka: "skok u realnom vremenu."
Ana je ove godine u više navrata govorila o marketingu koji se bazira na podacima, kao najboljem prijatelju kompanija u kriznim vremenima i činjenici da je i „korona kriza“ prilika. Između ostalog, donela je i optimalna i aktuelna znanja o sigurnoj i uspešnoj preduzetničkoj budućnosti.
U početku smo u Bisnode-u bili nesigurni kao i svi drugi i pre svega smo morali da uvedemo mere lične zaštite. Kasnije, kako su se svi navikli na korišćenje tehnologije i radom od kuće, postalo je jasno da smo sa podacima i uslugama odigrali ključnu ulogu za podršku klijentima. Naš rad je presudan za naše klijente, kako bi osigurali nastavak međusobne trgovine u ovim nesigurnim vremenima i izgradili poverenje na tržištu.
U kriznim vremenima podaci su najjači temelj na kojem možemo graditi, a to se naravno odnosi i na marketing. Međutim, dosadni marketing ne može se rešiti samo digitalizacijom. Morate odgovoriti na okolnosti i prilagoditi svoju poruku. Aktuelnost i relevantnost nikada nisu bili važniji.
Nesigurna vremena zahtevaju detaljne i tačne podatke, kao što su podaci o riziku i kreditnoj sposobnosti. Više smo se fokusirali na ovu tržišnu poruku i ciljnu grupu.
Da bi podaci postali vredni, prvo ih treba strukturisati i analizirati. Vaš najbolji prijatelj postaje moćan tek kad dobije jasnu formu i pravu poruku.
Kad je sve oko vas neizvesno i nestabilno, treba vam čvrst temelj a među njima su podaci.
Ne možete osporiti podatke. U bliskoj ćemo budućnosti dobiti kristalnu kuglu na steroidima. Veštačka inteligencija, Internet i 5G već su deo sutrašnjice. Čega bi se trebali bojati?
Naravno da možete, ali podaci i analitika podataka verovatno nisu osnovna delatnost kompanije. Međutim, izvori podataka i analitičke mogućnosti sigurno će biti ograničeni i nedovoljni. Prema našem iskustvu, podaci o transakcijama obogaćeni podacima o kupcima i analitičkim varijablama daju najbolje rezultate.
To je viša nauka. Čitava kompanija mora težiti poslovanju zasnovanom na podacima. Brojne prepreke moraju se prevladati, poput organizacijskih i operativnih ograničenja, korporativne kulture i ograničenih finansijskih sredstava.
To neće biti jedno pitanje, već kombinacija najmanje sledeća tri:
Ako se naoružamo time, verovatno govorimo o skoku u stvarnom vremenu. Nema vremenskog odmaka. Od masovne komunikacije do intenzivne lične komunikacije.
Anna Albinsson,
direktorka marketinga grupe Bisnode