Vesti

Podsticanje rasta pomoću ključnih podataka

11 apr 2019

U procesu digitalne transformacije poslovnog sveta podaci imaju ključnu ulogu u marketingu. Zapravo bismo mogli reći da su potpuno izmenili ulogu marketinga u poslovanju. S novim mogućnostima, koje donosi automatizacija marketinga, porasla su i očekivanja odeljenja za marketing jer nije dovoljno da marketing obezbeđuje samo podršku prodajnom procesu, već mora i da podstiče rast.

33% generalnih izvršnih direktora smatra da je glavni zadatak marketinga ostvarivanje prihoda.

 

Marketing je novi stimulator rasta

Prelaskom na digitalno poslovanje, odjednom imate na raspolaganju mnoštvo podataka koji vam pomažu da obezbedite rast. Ukoliko želite da ovi podaci budu korisni, morate znati šta je važno i šta je tačno. 

Zbog brojnih informacionih sistema – od sistema za vođenje klijenata do sistema automatizovanog marketinga i kreditnih i sistema plaćanja – brzo se dogodilo da podaci postanu neusaglašeni. Ukoliko tome dodamo i činjenicu da svaki sistem ima sopstvene izvore podataka i da se ti podaci stalno menjaju, umesto korisnih uvida dobijamo veliku konfuziju. Svaki odnos s klijentom je jedinstven, što izaziva veliki rizik da s klijentom komunicirate na pogrešnom mestu i u pogrešno vreme uz neadekvatnu ponudu zbog čega će klijent pobeći konkurenciji.

Sve više stručnjaka za marketing poznaje situaciju kada su zbog netačnih podataka načinjene konkretne greške. Samo jedna pogrešno dostavljena porudžbina je manja greška, donošenje strateških odluka na osnovu obmanjujućih podataka može poništiti značaj ili izazvati neuspeh celokupne akcije, a može čak potpuno uništiti iskustvo klijenta. Ukratko rečeno, zbog nepouzdanih podataka možemo propustiti odlične mogućnosti za rast.

Ukoliko želite da budete uspešni, klijentima i potencijalnim klijentima morate da ponudite ono što je za njih važno. To znači da morate razumeti njihove potrebe i morate im obezbediti prava rešenja u pravom trenutku. Zbog toga morate znati ko su vaši klijenti, poznavati njihovo ponašanje i njihovu kupovnu moć. Sve to dobijate od svojih podataka. 

 

Bolji marketing pomoću ključnih podataka

Ukoliko želite da razumete sve svoje podatke, morate upravljati svojim ključnim podacima. Ključni podaci su vaši najvažniji podaci. Oni su osnova za vaše poslovne i komercijalne odnose sa klijentima i osnova za marketinške podatke.

Cilj rada s ključnim podacima je isključivanje svih bespotrebnih podataka kao što su: udvostručeni, zastareli podaci o kontaktu i unosi o kompanijama s kojima više ne poslujete.

Ključni podaci koriste standardizovanu strukturu podataka i definicije koje omogućavaju kompatibilne podatke koji se mogu koristiti u različitim sistemima, aplikacijama i procesima. Na taj način ključni podaci postaju jedini izvor istine u celokupnoj mreži prodajnih sistema i sistema marketinga i na nivou cele organizacije. U poslovanje unose jasnoću i poverenje jer možete biti sigurni da se vaše odluke zasnivaju na tačnim i važnim podacima.

„Pritom je najvažnije da baš u svakom poslovnom slučaju koristite odgovarajuće podatke,” kaže Mikael Olsmar, vođa analitike i konsaltinga, analitike poslovnog tržišta, Bisnode.  „Ne možete da podstičete rast ako nemate tačne informacije na kojima se zasnivaju vaše analize i odluke.”

Ažuriranim i tačnim podacima možete obezbediti da su sačuvane informacije koje posedujete o pojedinim klijentima uvek najnovije i tačne. Pojedince možete jednostavnije identifikovati po različitim kanalima i obezbediti im odgovarajuće informacije na svakom koraku na njihovom putu. Takođe, kombinovanjem informacija iz različitih izvora podataka stičete nove uvide pomoću kojih možete da dobijete nove poslove.

 

Jedan pouzdani izvor kvalitetnih podataka 

Ukoliko želite da objedinite verziju odnosa s klijentom i potencijalnim klijentom u različitim sistemima za to će vam biti potrebni prečišćeni, potpuni i usaglašeni podaci. Bisnode ima kvalitetne podatke kojima može obezbediti podršku vašim ključnim podacima.

Bisnode prikuplja, analizira i čisti podatke sa stotina lokalnih izvora i spaja ih na takav način da može da zadovolji vaše potrebe. Navećim pokrivanjem tržišta evropskih podataka o potrošačima i preduzećima možemo vam obezbediti podatke koji će odgovarati vašem poslovanju i možete biti uvereni da su vaši podaci u svakom trenutku ažurirani i tačni.

 

Podaci: Temelj podsticanja rasta prihoda

Uspešan moderan način marketinga zavisi od sposobnosti kreiranja i upravljanja odnosima sa klijentima i potencijalnim klijentima koji su za društvo neprocenjivi. Preduzeće koje upravlja svojim podacima strateški i informacije dobijene od njih pretvara u uvide i znanje pomoću kojih ostvaruje svoje poslovne ciljeve jeste uspešno preduzeće.

 

Studija kompanije Dun & Bradstreet u koju je uključeno 135 preduzeća pokazala je da organizacije koje upravljaju svojim ključnim podacima o klijentima na odgovarajući način postižu velike uspehe i izuzetnost u oblasti marketinga i prodaje.

 

  

Podaci su novi prirodni resurs našeg vremena. Kao pojedinci u povezanom svetu svakog dana stvaramo ogromne količine podataka. Računari su sve pametniji i mogućnosti sticanja uvida na osnovu podataka stalno se unapređuju.

Svoje podatke možemo usklađivati i analizirati s podacima klijenata i svim događajima i signalima koje stvara novi digitalni svet u kome živimo. Na taj način stvaramo velike poslovne prilike, a istovremeno su nam potrebni pouzdani i iskusni partneri sa kojima sarađujemo. Biće vam potrebni ljudi koji znaju kako da rade s podacima, kako da ih usklađuju, kako dobijati sveobuhvatne informacije iz podataka na osnovu kojih je moguće donositi prave odluke i kako pažljivo postupati s podacima. Bisnode vam u tome može pomoći.