Vesti

KAKO PLANIRATI USPEŠNU 2020 (2 deo)

16 dec 2019

Da li već znate u kom pravcu želite da idete sa svojim poslom i kako do njega možete doći? U dva dela savetujemo vas kako uspešno planirati 2020. godinu!
Planiranje je stalan proces razmišljanja i koordiniranja ciljeva i pronalaženja načina za njihovo postizanje, pa smo se u prvom delu ovog članka fokusirali na strategiju i na to kako doneti dobre odluke za budućnost.
 

Pročitajte prvi deo teksta: Kako planirati za uspešnu 2020 

Koje podatke upotrebiti?

Pretpostavlja se da je trenutna količina podataka na planeti ima oko 41 zetabajt. To je ogroman broj koji ne možemo ni da zamislimo. Naravno, to istovremeno znači da nisu svi podaci podjednako relevantni, verodostojni i pouzdani. Proces planiranja u preduzeću se može pokazati kao neefikasan ako se ne koriste aktuelni podaci iz pouzdanih izvora. Istraživanje KPMG i ACCA („Planning, Budgeting and Forecasting“, 2015) pokazuje da upotreba nekvalitetnih podataka i dalje ugrožava efikasnost mnogih procesa planiranja, planiranja budžeta i prognoza za budućnost. Preduzeća se po njihovoj analizi previše oslanjaju na interne informacije, umesto da posegnu za eksternim resursima. Čak trećina ne koristi podatke iz eksternih resursa jer kao ključnu prepreku vide upitni kvalitet ovih podataka. S druge strane, njih 84% smatra da bi uključivanje eksternih podataka znatno doprinelo preciznosti planiranja poslovanja preduzeća u budućnosti.
 
„Preduzeća nikada neće donositi važne odluke samo na osnovu pouzdanih podataka. Međutim, mogućnosti koje donose podaci i analitika obezbediće konkurentnu prednost onima koji u njih ulažu“, potvrđuje Hejli Roks, stariji menadžer za oblast poslovnih finansija u kompaniji KPMG. Činjenica je da budućnost pripada podacima i zato prilikom planiranja ima smisla nameniti određena sredstva odeljenjima za podatke i u ravnomernoj meri razmišljati o saradnji s eksternim preduzećima koja mogu pružiti pomoć najpreciznijim uvidima u razne baze podataka i analize.
 
Kompanija Bisnode je stručnjak u oblasti visokokvalitetnih pametnih podataka koje stičemo iz najpouzdanijih resursa. Svakodnevno prikupljamo i analiziramo velike količine podataka s tržišta širom sveta, pomoću analitike i bodovnih modela obezbeđujemo prodoran uvid u ponašanje kupaca i dobijenim podacima rešavamo izazove kompanija na brz, pregledan i inovativan način. Uvek osluškujemo vaše potrebe i obezbeđujemo vam precizne i važne podatke koji su osnova za donošenje pametnih odluka.
 

Kako poslovna analitika pomoću sadržaja pomaže u planiranju?

Kompanija Bisnode već tri decenije nastoji da približi pristup pametnim podacima i da pojednostavi odlučivanje. Neprestano razvijamo nove načine i puteve do pravih informacija. Pomažemo da se preduzeća opreme najefikasnijim oruđem za uspeh i pružamo rešenja koja se zasnivaju na analitičkim podacima za investicije, upravljanje rizicima i bonitetnim informacijama. Na taj način zajednički stvaramo budućnost sve više digitalizovanih i automatizovanih procesa koji se zasnivaju na podacima.
 
Za uspešno planiranje u preduzećima smo razvili pogodno analitičko oruđe koje smo nazvali Portfolio Intelligence. Portfolio Intelligence je rešenje u formi poslove analitike sa sadržajem. Radi se o inovativnom alatu koji pruža brz, strukturisan i analitički uvid u portfolio stranaka i dobavljača. Pogodan je kako za mala, tako i za srednja preduzeća, a prilagođen je potrebama planiranja marketinga, prodaje i finansija.
 
Poslovna analitika sa uvek aktuelnim sadržajem služi kao odličan alat za jednostavno finansijsko planiranje na domaćem i međunarodnom tržištu, procenu rizika, jasno definisanje tržišta, jednostavnu segmentaciju, pruža ažurne kontakte za poboljšanje povraćaja investicije u marketing i olakšava izradu izveštaja i analiza za postojeća i potencijalna tržišta.
Bisnode Portfolio Intelligence omogućava:
  • uređivanje i pregled međunarodnih portfolija,
  • detaljnu analizu portfolija,
  • brzu i naprednu pretragu po svim državama regiona istovremeno,
  • uvid u vitalne informacije subjekta,
  • prepoznavanje kritičnih poslovnih informacija,
  • ocene subjekta koje pokrivaju različite aspekte poslovanja,
  • pregledno praćenje događaja i vesti, jednostavnu saradnju, deljenje i eventualnu upotrebu.
 

Dakle, kako planirati uspešnu 2020. godinu?

Ukoliko želite da u svom preduzeću isplanirate ono šta je najbolje za 2020. godinu, morate početi odmah. Nije dovoljno da samo postavite ciljeve. Kraj godine iskoristite kao vreme za ponovni pregled celokupnog poslovnog modela i strukture cena. Prilikom planiranja, iskoristite pametne podatke koji će vam omogućiti donošenje boljih poslovnih odluka i na taj način ograničenja rizika. Tako ćete moći da uđete u novu godinu sa svežim idejama i sa više samopouzdanja, znajući da ste na pravom putu do još većeg uspeha.

Da li želite da vam pomognemo da isplanirate uspešnu 2020?