Vesti

Bisnode Slovenija ponovo partner Foruma poslovne analitike

26 mar 2019

Kompanija Bisnode iz Slovenije je i ove godine učestvovala kao partner na tradicionalnom Forumu poslovne analitike pod pokroviteljstvom Planet GV. Glavna tema foruma bila je uloga poslovne analitike u poslovnoj strategiji i njeni efekti na uspešnost poslovanja uz odgovarajuće ciljeve, agilnoj organizaciji i pravoj analitici podataka.

Forum koji je posvećen stručnjacima koji se bave analizom, praćenjem i kontrolom poslovanja, obradom podataka i drugim oblastima poslovne analitike, prisustvovalo je 145 učesnika.

Razlozi zbog kojih bi svako preduzeće moralo da se bavi analitikom pametnih podataka s učesnicima je podelio jedan od glavnih govornika, Žan-Filip Šepens, Innovate Data Master iz Bisnode Grupe. Naglasio je da svako preduzeće mora imati pregled od 360 stepeni na svoje aktere da bi moglo da stekne relevantne uvide koji su osnova strateških odluka.

 

 

Pre nego što se odlučimo za neki analitički projekat, moramo znati koji su ciljevi i na koja pitanja želimo da dobijemo odgovore. Najveći uspeh obezbeđuje agilni pristup i odabir pravog koktela podataka koji će podržati postavljene ciljeve - kombinaciju internih podataka kompanije i odabranih strukturiranih i nestrukturiranih (online) Bisnode podataka. Šepens je podelio i primere analitičkih projekata u oblasti B2B generisanja potencijalnih klijenata: kako je međunarodna avio-turistička agencija povećala prodaju targetiranjem onih preduzeća koja će povećati broj poslovnih putovanja u budućnosti, kako je osiguravajuća kompanija prilagodila poslovnu ponudu i cene na osnovu verovatnoće za izgaranje zaposlenih za određene klijente i kako je kompanija ljudskih resursa unapred znala koje kompanije će tražiti određeni profil osoblja u budućnosti i pravovremeno ih povezalo s pravim kandidatima, a u isto vreme povećalo efikasnost prodaje do četiri puta.

 

 

Kompanija Bisnode je učestvovala i na okruglom stolu Očekivanja i realnost završetka projekata poslovne analitike i u moderiranju panela. Marko Srabotnik, direktor poslovnih rešenja Bisnode Južno tržište (Bisnode Southern Market), koji je s učesnicima, između ostalog podelio i utiske panela na kojima je bio moderator, smatra da su analitički projekti završeni samo ako se između svih članova tima odvija prava komunikacija – kako između izvođača i preduzeća, tako i unutar samog preduzeća.   Smatra da analitika „nije nikakav bauk. Analitika treba da bude zabavna i upravo to donosi dodatnu poslovnu vrednost”.

 

 

Svako preduzeće može da se bavi poslovnom analitikom ako je spremno na kulturne promene, agilni pristup, fokusira se na prave ciljeve i stavlja akcenat na pametno prikupljanje podataka.